سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  قدیر
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّتما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاریمی شود. [امام صادق علیه السلام]
وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
75167
بازدیدهای امروز وبلاگ
1
بازدیدهای دیروز وبلاگ
12
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
قدیر
سجاد رحیمی
مطالب و عکس های عرفانی و مذهبی
لوگوی وبلاگ
قدیر
بایگانی
دی 86
بهمن 86
اسفند 86
فروردین
اردیبهشت
خرداد87
بهار 1387
اوقات شرعی
لوگوی دوستان



اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن تفاوت احمدی نژاد با سید حسن خمینی؟! سه شنبه 86 بهمن 30  ساعت 3:26 عصر

تفاوت احمدی نژاد با سید حسن خمینی؟!

توهین، تخریب و هتاکی زشت است و قبیح. چه از سر بغض و کینه باشد، چه از سر جهل و نادانی. چه از اصولگرایان سربزند و چه از اصلاح طلبان... همه در پیشگاه "قانون" باید یکسان باشند. رییس جمهور، وزیر، وکیل، شهردار، قاضی، عامه مردم و ...
اما تنها مدتی پیش بود که یکی از سایتهای مدعی اصولگرایی!با مقایسه ای توهین آمیز درصدد آن برآمده بود تا رییس جمهور را همچون بنی صدر دیکتاتور معرفی کند! هر چند سکوت بسیاری از مسئولین و رسانه ها در آن برهه از زمان هنوز هم معنادار به نظر می رسد اما اگر از این پس و به گفته رییس مجلس، قرار بر برخورد با "چماقداران اینترنتی" است که البته باید زودتر از اینها چنین تصمیمی اتخاذ می گردید، شایسته است تا هر چه سریعتر با رسانه هایی که با نام انتقاد، بدترین تخریبها را علیه دولت و شخص رییس جمهور روا می دارند برخورد متناسب صورت گیرد. متاسفانه سیر تخریب و انتقاد به دولت آنقدر اوج گرفته است که جدای بسیاری از رسانه ها و سایتهای ضد دولتی که از آنها انتظاری جز تخریب دولت و رییس جمهور نیز نمی رود، برخی از سایتهایی که همواره داعیه دار اصولگرایی بوده اند نیز محور فعالیت خود را "تخریب دولت" قرار داده اند و البته اگر فرصت کنند، در پاره ای از اوقات نیز به کار خبر رسانی و اطلاع رسانی مشغول می شوند.
سیر تخریبها و سیاه نمایی های علیه دولت تا آنجا پیش رفته است که متاسفانه حتی شخص مقام معظم رهبری نیز نتواستند براحتی از کنار چنین رویداد تلخی عبور کنند و در هشداری صریح در تیرماه سال جاری و در جمع مسئولین نظام چنین فرمودند:
? ... بعضی از اقدامها را اگر بکنید، میگویند چرا کردید، به این دلائل غلط بود؛ اگر همان اقدام را نکنید، میگویند چرا نکردید، به این دلائل خطا بود! دلیل میشمرند؛ باب تحلیل هم که واسع است؛ هرچه دلشان میخواهد، میگویند! آنها اهمیتى ندارند. حق، خودش را نشان خواهد داد ... ?
اما حتی با وجود انتقاد بی پرده معظم له از رسانه های بهانه جو و هتاک، سیر تخریبهای دولت و شخص رییس جمهور هم چنان و حتی با سرعتی مضاعف نسبت به گذشته دنبال می گردد که به نظر می سد طرح ساماندهی به عملکرد رسانه های اینترنتی (یا همان چماقداران اینترنتی) از سوی وزارت ارشاد بهترین راهکار برای کنترل چنین معضلی خواهد بود که البته در این میان از برخی مسئولینی که تنها در برخی مواقع موضع گیری می کنند نیز انتظار بیشتری می رود.
کاش به زودی شاهد روزی باشیم که "قانون" از حق رییس جمهور کوتاه نیاید، نه به خاطر شخص رییس جمهور، به خاطر میلیونها هوادارو وطرفدار او...


  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن چرا مذهب شیعه بهترین مذهب است؟ سه شنبه 86 بهمن 30  ساعت 3:25 عصر

پرسش از سلام

 

سوال:

چرا مذهب شیعه بهترین مذهب است؟ من خودم پیرو مذهب شیعه هستم، اما نمی دانم شیعه چه برتری نسبت به وهابیت دارد... یک وقت خدای نکرده از اون 72 فرقه مسلمان نباشیم که گمراه شده اند؟ چطور می توانم مطمئن شوم؟

پاسخ:

برتری مذهب تشیع نسبت به سایر مذاهب به جهت "حق" بودن آن است، و دین حق در هر دوره ای منحصراً فقط یک دین است. خدای متعال در هر برهه ای دارای یک شریعت است و هر دین غیر از آن یا از اساس باطل و دروغ است و یا منسوخ و منقرض.
تعدد ادیان الاهی و مذاهب آسمانی که تاکنون بر بشریت نازل گردیده، تعدد طولی است نه عرضی، بدین معنا که دین جدید ناسخ و مکمل دین پیشین است و با آمدن دین جدید تاریخ مصرف دین قبلی منتفی و از رسمیت می افتد و جای خود را به دین جدید می دهد و بر همه لازم است که از آیین جدید پیروی نمایند و به آن ایمان بیاورند. برای همین در متون مقدس و نصوص دینی، از کسانی که به دین جدید ایمان نمی آورند، به عنوان "کافر" یاد می شود.

 

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن خداحافظ عشق افلاطونی من! سه شنبه 86 بهمن 30  ساعت 3:18 عصر

خداحافظ عشق افلاطونی من!

نامه‌ی زیر در جیب جنازه‌ی یکی از سربازان اسراییلی شرکت کننده در جنگ 33 روزه پیدا شده است. آگاهان وی را جوانی 24 ساله و تا دندان مسلح گزارش داده‌اند. البته بر روی بدن این سرباز اثری از زخم و یا حتی رد خونی یافت نشده است. متخصصین علت مرگ وی را فشارهای عصبی پیش‌بینی کرده‌اند و دلیل خود را تجمع بیش از حد اوره و آمونیاک در اطراف شلوار وی بیان نموده‌اند.
در جیب راست او عکس دختری زیبا با اندامی زیباتر بوده است که بی‌شباهت به ?جنیفر لوپز? هم نبوده است. همراه این نامه کاغذی نیز یافت شده که در ذیل جمله‌ای از "اسپینوزا" که می‌گوید: ?صلح تنها فقدان جنگ نیست؛ بلکه یک باور درونی است.? نوشته شده است: ?جناب اسپینوزا باید بدانند که تنها چیزی که می‌تواند انسان را بدین باور برساند، گلوله است.?

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن طرح ترور مقام ارشد امنیتی اسرائیل سه شنبه 86 بهمن 30  ساعت 3:14 عصر

حزب الله برنامه ریزی کرد:
طرح ترور مقام ارشد امنیتی اسرائیل



 

منابع آگاه گزارش دادند نیروهای حزب الله برای انجام یک عملیات ویژه به منظور ترور یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی آماده شده اند.
طراحان این عملیات ابراز عقیده کرده اند در صورتیکه پاسخ به ترور شهید مغنیه در همان سطح از حیث استراتژیک نباشد، رژیم اشغالگر برای انجام ترورها و حملات احتمالی بعدی تجری پیدا می کند.
طرح ریزی ترور این مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که از وی به عنوان مغز متفکر امنیتی این رژیم یاد می شود.
در همین حال، روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل هم در گزارشی با استناد به خبر روزنامه "الاخبار" لبنان نوشت: مسئولان ایرانی و سوری از رویارویی نظامی جدی با اسرائیل در آینده نزدیک خبر دادند.
الاخبار تأکید کرده بود پاسخ حزب الله به ترور عماد مغنیه، اسرائیل را مجبور به تصمیم گیری دشواری می کند.
ابراهیم الامین، سردبیر این روزنامه نزدیک به جنبش مقاومت، در مصاحبه ای گفت حزب الله قصد ندارد بی سرو صدا ترور مغنیه را بپذیرد. وی گفت پاسخ حزب الله اسرائیل را مجبور خواهد کرد که تصمیم بزرگی بگیرد. وی درعین حال تاکید کرد که حزب الله علاقه ای به جنگ با اسرائیل ندارد.
بنابر این گزارش، تشکیلات دفاعی اسرائیل برای پاسخ حزب الله آماده شده است. این نگرانی وجود دارد که حزب الله از هواپیماهای بدون سرنشین پر از مواد منفجره برضد اهداف نظامی یا غیر نظامی در شمال یا مرکز اسرائیل استفاده کند. بدین منظور نیروی هوایی اسرائیل به حالت آماده باش درآمده است.
تا این لحظه حزب الله 5 هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران را برضد اسرائیل به پرواز درآورده است که 3 مورد آن درجریان جنگ دوم لبنان در اوت 2006 بوده است. 2 فروند از این هواپیماها هم بوسیله نیروی هوایی مورد هدف قرار گرفت و یک فروند دیگر سقوط کرد. این هواپیماها مملو از دهها کیلوگرم ماده منفجره بود که به نظر می رسد هدف آنها منطقه شلوغ دان بوده است.
ارتش اسرائیل همچنین با پیش بینی حملات موشکی حزب الله به منطقه مرزی شمال، نیروهایش را در این نواحی تقویت کرده است. هرچند ارتش اسرائیل هیچ اطلاع دقیقی درباره مقاصد این گروه در این رابطه بدست نیاورده است.
هاآرتص ادامه داد: در یکی از رسانه های لبنان اعلام شد سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله، جانشینی برای مغنیه انتخاب کرده است اما هویت وی فاش نشده است. منابع اسرائیلی گفتند جانشین مغنیه یکی از سه نفر است: ابراهیم عقیل، فواد شکور و طلال حمیه. حزب الله این خبر را تکذیب کرده است.
روزنامه السفیر چاپ لبنان هم روز گذشته اعلام کرد حزب الله در منطقه جنوب لبنان به حالت آماده باش درامده و 50 هزار نیروی خود را به حالت آماده باش درآورده است.
این درحالیست که در سوریه تحقیقات درباره ترور مغنیه بصورت کاملاً مخفی آغاز شده است و چندین فلسطینی به گمان دخالت در این ترور دستگیر شده اند.


  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن مردی می آید ز خورشید پنج شنبه 86 بهمن 25  ساعت 2:23 عصر

مردی می آید ز خورشید

آسمان شهر تاریک و غبارآلوده بود. مردی باید از جای برمی خواست و شهر وهم زده را بیدار می کرد. مردی باید از جای برمی خواست که صدایش شب شکن باشد، چرا که هر صدایی توان شکستن تاریکی را ندارد. او باید به جای دیگری وصل باشد، به جایی که سرچشم? خورشید است، او باید به کسی وصل می بود که روشنایی هدی? نگاه اوست به خورشید.
آری مردی باید از جای برمی خواست که با برخواستن او فجر طلوع کند و مهمان آسمان شود. مردی که فطرتهای پاک را بیدار نماید، خونهای بی آلایش را به جوشش وادارد و فکرهای بیدار را رهنمون به انقلاب کند. کسی که از ظلم بیزار باشد و طاقت دیدن فقر مردم محروم را نداشته باشد. کسی که خواسته اش، خواست? پیشوایش باشد، فکرش فکر امامش باشد و روحش چون او خدایی و پاک.
آن شیر مرد شب شکن شهرلاله ها، همان مبارز خفاشهای شب، بیدار بود و با ندای ملکوتی اش مردم شهر را بیدار کرد، هر چند در این راه بسیاری از پرستوهای شهرش را به سوی آسمان کوچ دادند، هر چند عقابهای بی رحمی بودند که کبوترهای گرد کویش را خونین پر کردند، همان کبوترهایی روی بالهای سفیدشان، با خط سرخ نوشته شده بود«یا لثارت الحسین»، همان کبوترهایی که روی سینه های دریائیشان نگین زیبای«یامهدی» نقش بسته بود.
بعد از طلوع فجر دیگر شهر تاریک و ظلمانی نبود، روحهای پاکی که به آسمان پر کشیده بودند، لاله های سرخی که در دل خاک روئیده بودند، همه یکصدا سرود آزادی را سر می دادند.
از آن پس تنها آرزوی ای مردم، آزادی دنیا شد، دنیای که در هر گوشه اش خفاش های مرگ آسایی خانه کرده و رنگ روز را از دیده های مسلمانان مظلوم دریغ می کنند. خفاشهایی که انسانهای بی گناه را به جرم مسلمانی عذاب می کنند، کودکان معصوم را در مقابل دیدگان مادرانشان می کشند و جوانان آرزومند را راهی سفر ابدیت می کنند.
ای کاش ناجی مظلومان و محرومان زودتر ظهور کند، چرا که سیاهی فراگیر شده وظلم در تکاپو است.

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن حضرت رقیه (سلام الله علیها) پنج شنبه 86 بهمن 25  ساعت 2:21 عصر

 

نیم نگاهی به زندگانی کوتاه دخت خردسال حسین بن علی (ع)
حضرت رقیه (سلام الله علیها)



 

شیخ مفید امین الاسلام طبرسی برای امام حسین علیه السلام چهار زن و شش فرزند نوشته اند: چهار پسر و دو دختر.
پسران بنامهای زین العابدین امام سجاد (علیه السلام) ـ علی اکبر ـ علی اصغر یا عبدا... و جعفر. که سه تن از آنها در واقعه کربلا به شهادت رسیدند. دختران نیز بنامهای سکینه که مادرش همان رباب دختر امرء القیس و مادر علی اصغر و دیگری فاطمه که مادرش ام اسحق دختر طلحه بن عبیدا... تیمیه بود. بعضی از مورخین مانند این شهر آشوب دختر دیگری به نام زینب که همان رقیه باشد برای آنحضرت نوشته اند.
بدلیل کوتاه بودن عمر این حضرت اصل موضوع پیرامون چگونگی فوت حضرت رقیه سلام (الله) علیها در خرابه شام می باشد. کتابهای زیادی این حادثه را تقریباً شبیه به همدیگر ذکر کرده اند. بعضی گمان می کنند این موضوع سند تاریخی معتبر ندارد ولی کتابهای زیادی که دارای سندیت قدیمی است این حادثه را نوشته اند. (*)
ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن محرم و مربوط به محرم سه شنبه 86 بهمن 23  ساعت 3:54 عصر

از جمله اعمال مشترک ماه محرم :

روزه گرفتن در تمام ماه ، به جز عاشورا که ثواب این روزه آمرزش تمام گناهان است.

- = وقایع امروز =-

ورود امام حسین علیه السلام به سرزمین کربلا.

امام حسین علیه السلام پس از آن که با دعوت مردم کوفه و نامه هاى فراوان و پى در پى آنان روبرو شد، تصمیم به هجرت از مکه به سوى کوفه گرفت .با این که برخى از آشنایان و بزرگان مدینه ، مانند محمد حنفیه ، عبدالله بن عباس ، عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر، آن حضرت را از سفر به کوفه بر حذر کرده بودند و با دلایلى چند، تلاش کردند که وى را منصرف کنند، با این حال امام حسین علیه السلام سفر به کوفه را براى خویش تکلیف فرض ‍ کرد و به آن اقدام نمود.امام حسین علیه السلام در روز ذى حجه سال 60 قمرى به قصد کوفه ، از مکه خارج گردید. قافله امام حسین علیه السلام پس از رسیدن به سرزمین عراق ، در منزلگاه ( شراف ) با سپاه یکهزار نفرى حر بن یزید ریاحى که از سوى عبیدالله بن زیاد براى تعقیب و یا نبرد امام حسین علیه السلام ماءموریت یافته بود، مواجه گردید و از آن پس ، مسیر تاریخ به سوى دیگر کشیده شد.حر بن یزید که در پى نامه هاى روزانه عبیدالله ، امام حسین علیه السلام را کنترل کرده و در مراقبت کامل خویش داشت ، بنا به فرمان عبیدالله بن زیاد، آن حضرت را از مسیر اصلى به صحراى خشک و غیر آباد کشانید. تا این که در روز پنج شنبه ، دوم ماه محرم سال 61 قمرى در سرزمین کربلا، راه را بر امام حسین علیه السلام بست و از ادامه حرکت آن حضرت ، ممانعت به عمل آورد. امام حسین علیه السلام همین که متوجه شد، آن سرزمین ، کربلا است ، دستور داد آن جا خیمه گاه و منزلگاه دایمى خویش قرار دهند. چون آن حضرت پیش از این از جدش محمد صلى الله علیه و آله و سلم و پدرش ‍ امیرمؤ منان علیه السلام شنیده بود که محل شهادتش در کربلا است .

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن حسین بن علی کیست؟ سه شنبه 86 بهمن 23  ساعت 3:52 عصر

نام : حسین علیه السلام ، در تورات شبیر و در انجیل طاب آمده است.

پدر: على بن ابى طالب علیه السلام .

مادر: فاطمه زهرا علیها السلام .

جد: رسول الله صلى الله علیه و آله .

جده : خدیجه بنت خویلد سلام الله علیها.

کنیه : ابوعبدالله و ابو على .

تولد: سال سوم هجرت (21) و بعضى سال چهارم هجرت گفته اند.

مدت امامت : ده سال .

عمر شریف : 57 سال .

محل دفن : کربلا.

غاضب حق خلافت : یزید بن معاویه علیه العنة و العذاب .

لقب : رشید، و فى ، طیب ، السید، الزکى ، المبارک ، التابع لرضات الله الدلیل على ذات الله ، سبط، شهید و سعید.

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن روایات سه شنبه 86 بهمن 23  ساعت 3:50 عصر

گویند : صاحب دلى ، براى اقامه نماز به مسجدى رفت. نمازگزاران ، همه او را شناختند ؛ پس ، از او خواستند که پس از نماز ، بر منبر رود و پند گوید. پذیرفت.
نماز جماعت تمام شد. چشم ‏ها همه به سوى او بود. مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست منبر نشست.
بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود. آن گاه خطاب به جماعت گفت :
مردم! هر کس از شما که مى ‏داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مرد ، برخیزد !
کسى برنخاست. گفت :
حالا هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است ، برخیزد !
باز کسى برنخاست. گفت : شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید ؛ اما براى رفتن نیز آماده نیستید !
 
  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:   سجاد رحیمی  

عنوان متن اسامى شهداى کربلا سه شنبه 86 بهمن 23  ساعت 3:48 عصر

اسامى شهداى کربلا از یاران حسین (ع) طبق روایاتى که نگارنده از لابلاى کتب تاریخ به دست آورده ام از بنى هاشم و غیر بنى هاشم بدین شرح ذکر شده است:
فرزندان امیر المؤمنین (ع) :
1ـ ابو بکر بن علی (که شهادت وى با شک و تردید ذکر شده است.)
2ـ عمر بن على
3ـ محمد الاصغر بن على
4ـ عبد الله بن على
5ـ عباس بن على
6ـ محمد بن العباس بن على
7ـ عبد الله بن العباس بن على
8ـ عبد الله الاصغر
9ـ جعفر بن على
10ـ عثمان بن على
 
  نظرات شما  ( )

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ب
[عناوین آرشیوشده]


 

Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ